Reklamation och retur


ÅNGERRÄTT
Du som är privatperson har 14 dagars bytesrätt/ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor. För att kunna fastställa en varas egenskaper eller funktion måste du i vissa fall bryta förpackningen, som i så fall ska öppnas så varsamt som möjligt. Om en vara har använts eller hanterats oförsiktigt, så att den inte längre kan säljas som ny, blir du skyldig att ersätta webbutiken för värdeminskningen. Varan ska returneras i originalförpackning. Som konsument har du ansvar för returtransporten - att varan återkommer till oss och är i gott skick.  

Observera att du inte har bytes- eller ångerrätt för vara som tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel. Ångerrätten gäller inte våra REA-varor.

Vid ångrat köp står du själv för returfrakten samt hanteringskostnad. Kontakta oss för mer information om priserna.

EJ UTHÄMTAD VARA

Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans till hemadress eller företag, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, så skickas det tillbaka till oss. Detta medför kostnader för administration, hantering och returfrakt vilket vi debiterar för. 

- Ej uthämtat hos ombud: 149 kr 
- Ej levererad försändelse till hemadress / företagsadress om man inte har varit på plats: Returfraktkostnad med samma belopp som fraktkostnaden till er samt belopp för DHL Freights hantering à 200 kr.

Leveranshinder - en kostnad som DHL debiterar om de har försökt att leverera genom att kontakta det mobilnummer du angivit. Kostnad 200 kr.


REKLAMATION VID SKADA ELLER PRODUKTFEL
Kontrollera emballaget noga när du tar emot det och anmäl direkt ev. transportskada till ombudet eller chauffören som ska göra en signerad notis om fallet.
Detta är viktigt för att kunna få ersättning för skadan.

Kontakta även oss senast inom 5 arbetsdagar från att du mottog godset via mejl eller telefon: info@wohnzimmer.se   08-51 51 1040 

Är produkten skadad eller defekt ber vi dig att anmäla det genom att fylla i formuläret. Bilder som visar skadad vara och gärna även emballage är önskvärt.
Kontakta oss om hanteringen av den skadade/defekta varan så försöker vi lösa det på bästa möjliga sätt.

Om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 3 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Om det finns garanti som är längre än 3 år kan du reklamera inom garantiperioden.

Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe.

Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Vid fel i varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid.


Instruktioner:

  • Denna instruktion gäller alla typer av returbegäran.
 Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i returblanketten här nedan. Returnumret är giltigt i 14 dagar och returen måste vara oss tillhanda inom dessa dagar.
  • Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
  • Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.

  • Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.

  • Förpacka godset väl för att undvika skador.
  • Bifoga en kopia av returbekräftelsen i returen och skicka den till oss.


JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.