Reklamation och retur


 


ÅNGERRÄTT


Du som är privatperson har 30 dagars bytesrätt/ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du inom 30 dagar från att du mottagit ditt paket kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor. För att kunna fastställa en varas egenskaper eller funktion måste du i vissa fall bryta förpackningen, som i så fall ska öppnas så varsamt som möjligt. Om en vara har använts eller hanterats oförsiktigt, så att den inte längre kan säljas som ny, blir du skyldig att ersätta webbutiken för värdeminskningen. Varan ska returneras i originalförpackning. Som konsument har du ansvar för returtransporten - att varan återkommer till oss och är i gott skick.  

Observera att du inte har bytes- eller ångerrätt för vara som tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel.  
Vid ångrat köp står du själv för returfrakten samt hanteringskostnad. Kontakta oss för mer information om priserna.

Fyll i din blankett här: ÅNGERBLANKETT


REKLAMATION VID SKADA ELLER PRODUKTFEL


VIKTIGT - Kontrollera emballaget noga när du tar emot det och anmäl direkt ev. transportskada till ombudet eller chauffören som ska göra en signerad notis om fallet. Detta är viktigt för att kunna få ersättning för skadan. 

Det åligger dig som kund att undersöka om paketet är skadat innan du signerar leveransen. Kontrollera eventuella skador på yttre och inre emballage/ förpackning och se till att chauffören noterar direkt på leveranssedeln och dokumenterar med text och bild.

1. Fota paketet - inre och yttre emballage
2. Fota skadan
3. Beskriv skadan
4. Behåll emballage som varan kom i tills vidare

Om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 3 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Om det finns garanti som är längre än 3 år kan du reklamera inom garantiperioden. 

Kontakta oss senast inom 5 arbetsdagar från att du mottog godset! 

Anmäl din reklamation här: REKLAMATIONSBLANKETT


EJ UTHÄMTAD VARA


Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans till hemadress eller företag, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, så skickas det tillbaka till oss. Detta medför kostnader för administration, hantering och returfrakt vilket vi debiterar för. 

- Ej uthämtat hos ombud: 149 kr 
- Ej levererad försändelse till hemadress / företagsadress om man inte har varit på plats: Returfraktkostnad med samma belopp som fraktkostnaden till er samt belopp för DHL Freights hantering à 200 kr.

Leveranshinder - en kostnad som DHL debiterar om de har försökt att leverera genom att kontakta det mobilnummer du angivit. Kostnad 200 kr.


Företag skall undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Utöver Köplagen skall reklamation göras inom senast ett år från leveransen är mottagen.

Vid fel i varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid.


JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.